Szukasz pracy? W czasach ogromnej konkurencji nie ograniczaj się jedynie do starannie przygotowanego CV oraz listu motywacyjnego. Swoje szanse na zdobycie wymarzonego zatrudnienia zwiększysz, zakładając konto w serwisie LinkedIn. Ten najpopularniejszy portal networkingowy zrzesza aż 300 milionów osób z całego świata. Być może wśród nich znajduje się również Twój potencjalny pracodawca. By wyróżnić się z tłumu innych kandydatów, zadbaj o odpowiednią prezentację swojej osoby. Podpowiadamy, jak zbudować skuteczny profil na LinkedIn!

Wybierz dobre zdjęcie

Zdjęcie, podobnie jak w przypadku CV, odgrywa w serwisie LinkedIn ogromną rolę. To od doboru fotografii zależy, w jaki sposób zostaniemy odebrani przez rekrutera. Ważne, by zdjęcie zamieszczone na profilu kreowało nasz profesjonalny wizerunek. Popularne selfie, fotki z wakacji czy nieudolnie wycięta postać z grupowej fotografii może przekreślić nasze szanse w boju o wymarzoną posadę. Dobrym sposobem jest też dopasowanie stylu zdjęcia do zajmowanego stanowiska. Jeśli działasz w branży kreatywnej, nie zaszkodzi Ci doza szaleństwa, jeśli jednak jesteś specjalistą od finansów, Twój wygląd powinien komunikować solidność i bezpieczeństwo.

Ustaw spersonalizowany adres

Standardowy adres Twojego profilu na LinkedIn składa się z ciągu przypadkowych znaków. Na szczęście można i warto go zmienić. Wystarczy, że wejdziesz w opcje edycji profilu, a wśród nich znajdziesz pole o nazwie Adres URL Twojego Profilu Publicznego – klikając w ołówek możesz zamienić dotychczasowe znaki na swoje imię i nazwisko. Tak uzupełniony adres wygląda znacznie lepiej, zwłaszcza gdy chcesz wysłać link do potencjalnego pracodawcy.

Zdobądź rekomendacje

Nie musisz prosić swoich byłych pracodawców i współpracowników o referencje na piśmie. W LinkedIn z osobami, z którymi łączyły Cię relacje zawodowe możesz skontaktować się w sposób bezpośredni. Poproś o potwierdzenie Twoich kompetencji – pozwolą Ci one zbudować swój pozytywny wizerunek, który z pewnością docenią rekruterzy poszukujący idealnego kandydata na dane stanowisko. Aby otrzymywać opinie od innych osób, pamiętaj by samemu również je wystawiać – na portalu LinkedIn zdecydowanie dobrze działa zasada wzajemności.

Jak zbudować skuteczny profil na LinkedIn, by wyróżnić się z tłumu kandydatów?

Klucz do sukcesu na profilu LinkedIn? Pozytywne opinie wystawione przez byłych przełożonych.

Dodaj nagłówek i podsumowanie

Nagłówek znajdujący się tuż pod Twoim zdjęciem i imieniem z nazwiskiem to pole na 120 znaków. Dobrze je wykorzystaj, podając na przykład pełnione przez Ciebie stanowisko lub branżę w której się specjalizujesz. Jeśli akurat szukasz nowej pracy, możesz też podać w tym miejscu swoje zawodowe zainteresowania. Nie bez znaczenia w budowaniu skutecznego profilu na portalu LinkedIn jest pole z podsumowaniem, które powinno zawierać zwięzłe i konkretne informacje związane z Twoim stanowiskiem, osiągnięciami i umiejętnościami.

Potwierdź swoje umiejętnościami

Pole z umiejętnościami ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza jeśli chcesz zainteresować swoją osobą rekruterów. To od nich zaczynają oni zwykle poszukiwania idealnego kandydata na oferowane stanowisko. Nie wystarczy jednak, że wpiszesz swoje kompetencje w podanym miejscu. Na Twoją korzyść działają te umiejętności, które zostaną potwierdzone przez inne osoby. LinkedIn umożliwia bowiem przełożonym i podwładnym na poświadczanie Twoich kompetencje.

Profil w serwisie LinkedIn może być świetnym uzupełnieniem tradycyjnego CV, które wysyłasz w odpowiedzi na ogłoszenie o pracę. Zadbaj więc, by był równie starannie przygotowany. Powodzenia!

Jak W 30 Dni Znaleźć Pracę Swoich Marzeń

Nigdzie wcześniej nie publikowany poradnik przygotowany przez specjalistów, który Krok Po Kroku pokazuje „Jak W 30 Dni Znaleźć Pracę Swoich Marzeń” i sprawić, aby to firmy starały się o Ciebie, a nie na odwrót!

Gratuluje wyboru :) W ciągu kilku minut otrzymasz na swoją skrzynkę pierwszą wiadomość.

Shares
Share This