Czujesz, że w pracy jesteś mało wydajny? Gubisz się w gąszczu dokumentów zalegających na Twoim biurku? Terminy gonią i wiesz, że nie zdążysz z każdym ze swoich zadań? Być może, tak jak wielu pracowników, nieumiejętnie zarządzasz swoim czasem. Jak pokazują badania, często pracujemy ponad swoje tylko dlatego, że działamy chaotycznie. Poniżej znajdziesz sprawdzone sposoby, jak poprawić codzienną organizację pracy i dzięki temu pracować mniej, ale wydajniej.

Planuj zadania

Brak ustalonych z góry zadań wprowadza chaos i skutecznie dezorganizuje naszą pracę. Dlatego, by zwiększyć jej efektywność twórz regularnie plany zadań – nawet dzień przed spisuj je, by wiedzieć, jakie obowiązki czekają Cię kolejnego dnia w pracy. Dzięki temu już od przyjścia do biura będziesz wiedzieć, co masz do zrobienia i nie będziesz tracić czasu na okiełznanie wszystkich zadań. Uporządkowanie celów na dany dzień pozwala też lepiej skupić się na wykonywanych zadaniach, zamiast stresować się uciekającymi nieubłaganie minutami. Najważniejsze – każde wykonane zadanie skreśli z listy, dzięki czemu łatwiej będzie Ci docenić efekty swojej pracy.

2. 5 trików, dzięki którym lepiej zorganizujesz swoją pracę

Planowanie zadań to najlepszy sposób, by zapanować nad obowiązkami na pełnionym stanowisku.

Unikaj rozpraszaczy

Pomyśl, że każda minuta spędzona na portalach społecznościowych lub prywatnej skrzynce mailowej
przyczynia się do opóźnienia realizacji zadań… i często też Twojego wyjścia z pracy. Czy naprawdę musisz co chwilę sprawdzać wiadomości, które do Ciebie przychodzą? Jeśli z ich powodu jesteś mniej efektywny, zablokuj rozpraszające strony lub wyznacz konkretne godziny, w których bez wyrzutów będziesz mógł je sprawdzać. Często w wykonywaniu zadań przeszkadzają też współpracownicy. Wspólne pogawędki przy kuchennym stole są przyjemne, ale nie przybliżają Cię do ukończenia ważnego projektu. Czasem opłaca się być bardziej asertywnym, by móc w pełni skupić się na powierzonych obowiązkach.

Trzymaj porządek

Piętrząca się sterta dokumentów, brudne kubki po kawie lub herbacie, kilkanaście długopisów rozrzuconych po biurku – znasz to? Jeśli tak, musisz wiedzieć, że bałagan w miejscu pracy powoduje jej dezorganizację oraz rozproszenie uwagi. Swoją koncentrację na zadaniach skutecznie poprawisz, jeśli zadbasz o logiczne ułożenie najczęściej używanych w pracy przedmiotów.

Deleguj zadania

Choć może wydawać Ci się, że jesteś niezastąpiony w tym co robisz, czasem warto skorzystać z pomocy innych osób. Drobne lub wyjątkowo pilne sprawy deleguj swoim współpracownikom lub poproś ich o wspólną pracę nad nimi. Perfekcjonizm to pułapka, w którą wpada wielu pracowników. Jest on szczególnie niebezpieczna, bo prowadzi do szybkiego wypalenia zawodowego.

Dbaj o siebie

Zostawanie po godzinach, długie siedzenie przed ekranem komputera i ciągły brak snu obniżają Twoją efektywność. By jak najwydajniej wykonywać swoją pracę, korzystaj z przysługującego Ci prawa do odpoczynku – zarówno w pracy, do której z powodzeniem złożyłeś swoje CV, jak i poza nią.

Jak W 30 Dni Znaleźć Pracę Swoich Marzeń

Nigdzie wcześniej nie publikowany poradnik przygotowany przez specjalistów, który Krok Po Kroku pokazuje „Jak W 30 Dni Znaleźć Pracę Swoich Marzeń” i sprawić, aby to firmy starały się o Ciebie, a nie na odwrót!

Gratuluje wyboru :) W ciągu kilku minut otrzymasz na swoją skrzynkę pierwszą wiadomość.

Shares
Share This